Engagera dig

Miljöpartiet i Nackas ena språkrör Sidney Holm svärmar på Orminge Karnevalen 2014.

Vi är ett växande parti, vårt medlemsantal ökar stadigt och fler och fler vill bli aktiva och engagera sig för ett grönare Nacka. Välkommen du också! Här kan du läsa mer om hur du kan engagera dig.
På Miljöpartiets engagera-dig-sidan finns även tips på hur du aktivera dig. Där utlyses även olika tjänster och uppdrag. Ta en titt på https://www.mp.se/engagera-dig

Prenumerera på medlemsbrevet
Vi skickar regelbundet ut ett medlemsbrev med information om vad som händer i MP Nacka och i MP Stockholmsregionen. Utöver medlemsbreven skickar vi också kallelser till medlemsmöten och årsmöten. Skicka ett mejl med din adress till miljopartiet@nacka.se. Skriv "medlemsbrev" i adressfältet.

Fika med oss på "Fika med en Grön"
Vi bjuder in alla intresserade att fika med oss. Vi har ingen dagordning, bara en trevlig stund där vi bjuder på fika och spännande samtal. Ibland har träffarna ett tema. Datum, tid och plats hittar du här.

Kom på ett medlemsmöte!
Ungefär en gång i månaden har vi medlemsmöte i Nacka Stadshus. Kallelsen (inbjudan) skickas ut via e-post minst en vecka i förväg. Här diskuterar vi aktuella frågor och fattar beslut som rör föreningen. Du är varmt välkommen även om du inte är medlem. Datum för vårens medlemsmöten hittar du här. Välkommen, vi bjuder på fika!

Svärma
Vill du vara med och dela ut flyers och prata grön politik med Nackas medborgare ute på gator och torg? Följ med ut och svärma! Mer information om tid och plats kommer på Just Nu och vår facebooksida.

Kommunfullmäktige
Kommunfullmäktigemötena är öppna för alla som vill komma och lyssna. Innan mötet hålls ett fullmäktigecafé där du kan träffa våra ledamöter. Mer information hittar du på Nackas hemsida.

Ung och grön?
Är du ung och vill engagera dig i gröna frågor? Grön Ungdom är aktiva i Nacka. För mer information, kontakta miljopartiet@nacka.se

Välkommen till oss!
Miljöpartiet i Nacka på Facebook