Engagera dig‎ > ‎

Svärmar

Svärmning i Älta
Internet i all ära, men det är i det direkta mötet mellan människor som de mest spännande samtalen blir till. Vill du vara med och dela ut flyers och möta medborgare ute på gator och torg? Var med och "svärma"!

Vad är en "svärm?"
En "svärm" är en grupp på 2-4 personer som går ut tillsammans och delar ut flyers och pratar om MP Nackas politik med Nackas invånare. Ni kan ställa er utanför den lokala matbutiken, på ett torg, vid en busshållplats eller andra platser där människor rör sig. Ni bestämmer själva när ni ska gå ut, hur ofta, hur länge och var ni ska stå.

Hur gör jag?
Ta kontakt med MP Nackas kansli (miljopartiet@nacka.se eller 08-718 75 04). Kanske finns det redan en svärm där du bor som du kan gå med i. Eller så kan du få hjälp med att komma i kontakt med andra som bor i närheten av dig och som också vill svärma. Du kan också själv bilda en svärm tillsammans med andra medlemmar i MP Nacka. Hör i så fall av dig till kansliet och berätta att ni bildat en grupp.

Material (flyers, partinålar, västar, knappar m.m.) finns att hämta på kansliet i Nacka Stadshus. Ring eller mejla innan ni kommer så att materialet kan förberedas. Säg gärna till om det är något särskilt ni behöver.

Tips och råd
Vill ni ha tips och råd om var ni kan stå eller hur man startar ett samtal? Kontakta kansliet så hjälper vi till!

Några tips och förhållningsregler:
- Bär en partinål eller väst så att det syns att du kommer från Miljöpartiet.
- Lyssna mer än du pratar.
- Respektera om människor inte vill prata.

Ha så kul!